JULI ZEH - KARTALLAR VE MELEKLER

Juli Zeh 1974'te Bonn'da doğdu, Passau ve Leipzig'de hukuk eğitimini sürdürürken bir yandan da Leipzig'deki Alman Dili ve Edebiyatı Enstitüsü'nde öğrenim gördü. Ayrıca Avrupa Hakları ve İnsan Hakları konularında eğitim aldı, bir süre New York, Krakow, Zagreb ve Saraybosna'da bulundu. İlk romanı Kartallar ve Melekler pek çok dile çevrildi. Zeh, aralarında Humboldt Üniversitesi Deneme Ödülü (1999), Caroline-Schlegel Deneme Ödülü (2000), Alman En İyi İlk Kitap Ödülü (2002), Ernst-Toller Ödülü (2003) ve Per-Olov-Enquist Ödülü'nün (2005) de bulunduğu çeşitli ödüller kazanmıştır. Yukarıda özgeçmişini gördüğünüz Juli Zeh'den epeydir okumak istiyordum ama bir türlü hangi romanını okuyacağıma karar veremedim (dilimize çevrilmiş beş adet kitabı var) ve uzadı gitti... baktım olmuyor ilk kitaptan başlamaya karar verdim, arka kapak açıklaması da çok fazla şey vadediyordu iyi olacağını düşündüm...

Okuduktan sonraki durum ise şu: yazar konusunda yanılmamışım hakikaten kayda değer, başka bir romanını daha okuyacağım... bu kitap hakkında ise biraz kararsız kaldım, arka kapak açıklaması iddialı olmuş, insanda çok fazla beklenti oluşturuyor... Balkanlar ve soykırım konusuna şöyle bir değinilip bırakılıyor... daha çok uyuşturucu ticareti ve bu faaliyetin korunup kollanması hikaye edilmiş ama tüm bu konular çok muğlak anlatılıyor bir çerçeveye oturtmak size kalıyor... karakterler psikolojik yönden haddinden fazla sorunlu (neredeyse herkes uyuşturucu bağımlısı), kim neyi niye yapıyor diye düşünmekten bir hal oluyorsunuz... romanın sonu bu ağır psikolojik konuya göre çok hafif kalmıştı yani bu mudur? diye kalakaldım...

Diğer yandan romanı elimden bırakamadan okudum, hele ilk yüz sayfa çok iyiydi... sonrasında konuyu biraz dağıttı, ağırlaştırdı ama sonuna kadar merakla okudum... özetle ilginç bir romandı tek söyleyebileceğim bu...

Yazar: Juli Zeh
Çevirmen: İris Kantemir
Sayfa Sayısı: 336
Basım Yılı: 2005
Yayınevi: Metis

Jessie, telefonda Max ile konuşurken kendisini vurup ölmüştür. Bunalıma girip evine kapanan Max bir radyo programına telefonla katılıp sorunlarından söz eder. Programın sunucusu olan genç ve güzel Clara günün birinde Max'ın kapısını çalar. Ondan sonra her adımda insanı şaşırtan, Max'ın "şimdi"ye tutunma çabası içinde geçmişin hayaletleriyle boğuştuğu müthiş bir hikâye başlar. Ama bu romanda hiçbir şey göründüğü gibi değil. Balkanlar'daki iç savaştan, Avrupa Birliği'nin genişleme sürecine ve uyuşturucu ticaretine dek uzanan korkunç bir ilişkiler ağının yarattığı muammanın içine davet ediyoruz sizi.
"Avrupa'nın büyük bir bölümünün savaş yüzünden mahvolduğunun farkında mısın? Sağ kalanlara ihanet edildi, aşağılandılar ve unutuldular."
Juli Zeh'nin ilk romanı Kartallar ve Melekler, insanı yalnızca düşünmeye zorlamakla kalmayıp içine işleyen, öfke dolu bir yapıt. En küçük ayrıntısında bile bir pırıltı gizli. İdeolojilerin çökmesinden sonraki dönemde karşıt dünyaları, okuyucuyu dehşete düşürerek gözler önüne seriyor. Trajik kahramanları Max ve Jessie’nin sıradışı ve umutsuz aşkının anlatıldığı romanın arka planında Balkanlardaki dram, hukukun aczi, soykırım, uluslararası çıkar ilişkileri ve şebekeler sorgulanıyor.
Tüm olayları anlatmada kullanılan akıcı ve güncel dil, romanın kahramanlarının duyarlılığını ve güven yoksunluğunu da ortaya seriyor. Romanı okurken şimdiki zamanda sunulmuş bir anlatıyı dinler gibi oluyorsunuz.

Yorumlar

  1. Konusu ilgimi çekti.Uzayan listeme ekleyeyim.İlerleyen zamanlarda değerlendiririm.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı; bende de bir sürü liste var sonu ne olacak bilemiyorum:) çok teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  2. Uyuşturucu ticareti yapanları her ülkede koruyup kollayan polis ve siyasetçiler var, NARCOS dizisinde de açıkça gördük, öyle olmasa onca tır, tır uyuşturucu nasıl rahatça dağıtılır zaten? Arada göstermelik yakalanıyor birileri, çünkü o kadar büyük paralar dönüyor ki, polise, siyasetçiye bol bol büyük rüşvet dağıtıyorlar. Alan memnun, satan memnun. Olan işte insanlara oluyor:(

    Çok iyi tanıtmışsın iyi yönleriyle, kötü yönleriyle, savaş sonrası Avrupa demek bu kadar kötü bir durumda..okumak isterim. Emeğine sağlık Gül'cüğüm.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içinde para olunca her türlü pislik oluyor. Yazar insan hakları konusunda da çalıştığı için muhtemelen yazdıklarının çoğu gerçek ama çok üstü kapalı yazmıştı belki tarzı öyle belki de ancak o şekilde mümkün olabildi. Ayrıca önemli bir avukatlık bürosu da işin içinde hem soykırım suçu için bazı şeyleri görmezden geliyorlar hem de bu ticareti kolluyorlar inanılmazdı. Özetle insanın olduğu her yer aynı:( detaylı yorumunuz için ben teşekkür ederim Müjde Hanım, Sevgiler:)

      Sil
  3. Sanırım pek benlik bir kitap değil :/

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı gördüm ama okumadım...
    :)
    Hikayem başladı bu arada:)Beklerim bloguma, iyi akşamlar... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mert, gecikme için kusuruma bakma, bir seyahatteydim ancak cevap verebiliyorum. Hikayeni okuyacağım sevgiler:)

      Sil
  5. Olsun yine de okunur sanki. Ama ben yinede acele etmeyeyim, siz belki yazarın başka kitabını tavsiye edersiniz ondan başlarız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Bey, evet başka bir kitabını daha okuyacağım belki daha çok sevebiliriz:) teşekkürler:)

      Sil
  6. yine yeni bir yazar , yine not alınacak derecede etkili bir yorum , teşekkür ediyorum Gül Hanım , zirilyon tane okunması /edinilmesi gereken kitabım yokmuş gibi not aldım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylem Hanım çok teşekkür ederim, listeler konusunda aynı durumdayız ama not almakta fayda var belki denk gelir:)

      Sil
  7. Dr'ın indirim zamanı böyle güzel kitaplardan bir kaç tane aldım.
    Bu kitapta sırasını bekliyor. İyi ki almışı dedim yorumunuzu okuyunca.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah ben de sizin yorumunuzu bekleyeceğim, Sevgiler:)

      Sil
  8. Teşekkürler sitenizi çok beğendik. Sizler de sesli kitap ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. Çok ilginç, ben de şu an yazarın Oyun Dürtüsü kitabını okuyorum ve çok sürükleyici, yazarın anlatımına alışmak biraz zor ve felsefi kısımları bazen takip etmek zor olabiliyor ama dikkate değer bir yazar dediğimiz gibi, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, ikinci kitap için sizin yorumunuzu bekleyeceğim, iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil
  10. Ben de okuyacağım çok merak ettiğim bir yazar . Teşekkürler tanıtım için. Sevgiler .

    YanıtlaSil
  11. hımm tanımıyom ama ivit ilgimi çekti. çevirmen de iyimiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone; bence deneyin ilginç bir kitaptı:) sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH