HARUKİ MURAKAMİ - TUHAF KÜTÜPHANE

Doğan Kitap'ın gereksiz yere pahalı bastığı Murakami kitaplarından biri daha... öncesinde Uyku kitabını yorumlamıştım yine aynı cümlelerle... tüm Murakami kitaplarını okuduğum ve sahip olmak istediğim için alıyorum ama bir yandan da kullanılıyormuşum duygusundan kurtulamıyorum... evet çok şık bir tasarım kitaplıkta da güzel duruyor ama amaç okumaksa mantıksız bir durum... eğer becerebilirsem bu tip pahalı baskıları bir daha almayı düşünmüyorum...

Bu kısa öyküde; hayatımızda belirleyici etkisi olan korkularımızı, sevdiklerimizi ve yine yalnızlığı anlatıyor... bir yandan da ürpertici ve kasvetli bir öykü ama illüstrasyonlar güzel... benim gibi tüm külliyatı biriktirme gibi bir kaygınız yoksa tek bir öykü için böyle pahalı bir kitabı almaya gerek yok...


Yazar:  Haruki Murakami  
Çevirmen : Ali Volkan Erdemir
Sayfa Sayısı : 72
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Doğan Kitap
İllüstrasyonlar: Kat Menschik

Haruki Murakami'den büyükler için yazılmış, masal tadında bir öykü...

Bir Osmanlı Vergi Tahsildarının Güncesi adlı kitabı elime aldım, okumaya başladım. Bu, Osmanlıca yazılmış zor bir kitaptı. Ne var ki tuhaf bir şekilde hiç güçlük çekmeden okuyabiliyordum. Kitabın sayfalarını çevirirken, Türk vergi tahsildarı İbn Armut Hasir olmuştum, belimde eğri bir pala, İstanbul'da vergi toplamaya çıkmıştım. Meyve ve tavuk, sigara ve kahve kokuları sokağa ağır ağır akan bir nehir gibi yayılmıştı. Hurma ve mandalina satan seyyar satıcılar yol kenarında yüksek sesle bağrışıyorlardı. 

Yalnız bir çocuk, gizemli bir kız ve Koyun Adam… Acaba korkunç yaşlı adamın onları hapsettiği ürkünç kütüphaneden kaçmayı başarabilecekler mi? Haruki Murakami'den büyükler için yazılmış, masal tadında bir öykü… Neden bunlar benim başıma gelmek zorundaydı ki? Oysa tek yaptığım, kitap ödünç almak için kütüphaneye gelmekti. "O kadar da canını sıkma" dedi Koyun Adam, beni avutmak için."Baksana Koyun Adam" dedim. "Neden o yaşlı adam benim beynimi yemek istiyor ki?" "Bilgiyle dolu beyin çok lezzetli olur çünkü. Yumuşacıktır. Aynı zamanda böyle topak topaktır."

Yorumlar

  1. Baskıları çok güzel, ilgimi çekiyor ama ben de sizin gibi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Hikayeyi merak ediyordum ama dediğiniz gibi gereksiz pahallı, o yüzden almadım, belki ileride ikinci elini alırım:) keyifli okumalar Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım hikaye bana Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu kitabını çağrıştırdı, onu okumuş muydunuz? bilemiyorum ama:) ben de keyifli okumalar diliyorum sevgiler :)

      Sil
    2. evet okumuş ve sevmiştim, hatta bu kitabın konusunu okurken de kütüphane bana "haşlanmış harikalar diyarı"nı çağrıştırmıştı... sevgiler:)

      Sil
  3. Bence yayinevinin Murakimi Okurlarına ayibidir bu kitap. Çünkü aslında Murakimi 'nin öykü kitaplarından birinin birkaç hikayesini toplamıslar. Sırf bu yüzden okumadım ben de .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç olsa iyi, tek bir öykü var. Murakami nasılsa okunuyor diye istediklerini yapıyorlar ama bundan sonra zor artık. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. konu güzelmiş. murakami ona da bi başlayamadım yaa :) dk ticarete kaçıyo diyosun yanii :)

    YanıtlaSil
  5. önce elimdeki diğer kitaplarını okuyacağım, bunu da birilerinden bulursam okurum zira pahalı baskılara tepkiliyim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH