YAŞAR KEMAL - ÇIPLAK DENİZ ÇIPLAK ADA

Bir Ada Hikayesi 4

Serinin son kitabını nihayet okuyabildim... aşağıya diğer kitaplarla ilgili yorumlarımı ekliyorum orada yazdıklarıma ilave edeceğim bir şey yok...  ben tüm kitapları beraber aldığım için hepsini okudum ama bence bu seri ikinci kitapta bitirilse idi mükemmel olurdu, son ikisi tamamen tekrar olmuş... bu dörtlemenin ilk ikisini mutlaka okuyun, diğerleri kalırsa da fazla dert etmeyin...

Yazar:  Yaşar Kemal  
Sayfa Sayısı : 272
Basım Yılı : 2012
Yayınevi : YKY

Yaşar Kemal Bir Ada Hikayesi'ni tamamladı! 

Yaşar Kemal'in "Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana" romanı ile başlayan, "Karıncanın Su İçtiği" ve "Tanyeri Horozları" kitaplarıyla devam eden Bir Ada Hikayesi dörtlemesi, son kitabı "Çıplak Deniz Çıplak Ada" ile tamamlandı.

Bir Ada Hikâyesi dörtlüsü, savaşlardan, kırımlardan, sürgünlerden arta kalan insanların, Yunanistan'a gönderilen Rumların boşalttığı bir adada yeni bir yaşam kurma çabalarını konu alır. Umut romanın başkahramanıdır. Dörtleme hem bir Yaşar Kemal klasiğidir hem de diliyle, yarattığı kişilerle, yarattığı doğayla Yaşar Kemal'in romancılığında önemli bir yeniliği işaret eder. Yaşar Kemal, mitos yaratıcısıdır... Ağıtların diliyle, kendi özgün dilini (hiçbir yazara benzemez ve asla taklit edilemez) harmanlamış, çeviride bile yitmeyen anlatısını kurmuştur. Bu dörtlüyse, tarihle destanların kaynaşmasıdır. Yaşar Kemal tarihi roman yazmaz bu dörtlüde, bir tarih var eder. 


"Çıplak Deniz Çıplak Ada", Yaşar Kemal'in yerlerinden edilen insanların Ege'de bir adada yeni bir yaşam kurma çabalarının destansı öyküsü Bir Ada Hikâyesi'nin dördüncü ve son kitabı. Dörtlünün bu son romanında, geçmişin yaraları kapanmaya yüz tutmuş ama izleri kalmıştır... Ağaefendi'yle Melek Hatun, Poyraz'la Zehra, Ali Hüseyin'le Nesibe muradına erecektir; Lena Ana'nın hasretle yollarını beklediği kayıp oğulları da geri dönmüştür ama balıkçıların reisi Hıristo'nun başına beklenmedik bir olay gelir.

Yorumlar

  1. Geçtiğimiz sene annemin tavsiyesi üzerine üçlemeyi bitirdim. Bir çırpıda akıp gitmişti sayfalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcılığı çok iyi haklısınız bir de ada tasvirleri mükemmel sanki oradaymışsınız gibi oluyor.

      Sil
  2. Ben de ilk üç kitabı sevmiş, dördüncüsünü pek beğenmemiştim. Hatta yıllarca ara vermeseydi bu kitap, çok daha iyi olurdu, diye düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumda en kötü durumda olan benim iki de kaldım:)

      Sil
  3. Böyle seri romanları ayrıca seviyorum, utanarak yazarın henüz hiç bir kitabını okumadığımı itiraf edeyim, ama mutlaka okumak istiyorum, siz de çok güzel anlatmışsınız Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seri dışında ben de başka bir kitabını okumadım, yazarın büyüklüğüne göre benimki de çok az:( gerçi ben kendi yazarlarımız konusunda çok kötüyüm o yüzden pek de söyleyecek şey bulamıyorum:( size iyi okumalar diliyorum, güzel sözleriniz için teşekkür ederim:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH