ANTHONY DOERR - GÖREMEDİĞİMİZ TÜM IŞIKLAR

Bu, Amerikalı bir yazar tarafından yazılmış bol ödüllü bir II. Dünya Savaşı romanı... Alman, öksüz, dahi çocuk Werner ve Fransız, kör, küçük kız Marie-Laure üzerinden dokunaklı bir hikaye anlatılıyor... çocukların 6-10 yaşlarından başlıyor 16-18 yaşlarında bitiyor ve konu geri dönüşlerle işleniyor... önce Werner ve Marie-Laure’nin savaş öncesindeki yaşamları, beklentileri ile hikayeye başlıyor, savaş sırasında başlarına gelenler ve 1944’de St. Malo’da rastlaşmalarına kadar getiriyor...

Hem karakterleri hem de hikayeyi çok beğendim, çok akıcı, ilgi çekici ve dokunaklıydı... savaş bu iki çocuğun üzerine çöktü, çok şey kaybettiler, başlarına gelenler sarsıcıydı her ikisi için de üzüldüm ama işgalci taraf olmasına rağmen Werner için daha çok üzüldüm... sonuçta merakla, severek okuduğum bir roman oldu size de öneririm...

Yazar: Anthony Doerr
Çevirmen : Handan Ünlü Haktanır
Sayfa Sayısı : 576
Basım Yılı : 2015
Yayınevi : Koridor

Marie-Laure, bir müzede kilit ustası olan babasıyla birlikte Paris'te yaşamaktadır. Gözleri gün geçtikçe daha az görmeye başlayan Marie-Laure, altı yaşına geldiğinde kör olur. Babası ona yaşadıkları mahallenin mükemmel bir minyatürünü yapar, böylece her yeri parmaklarıyla ezberler ve artık dışarı çıktığında evinin yolunu bulabilecektir. Fakat bir sabah savaşın kara bulutları şehrin üzerine çökünce, yanlarında müzeye ait içi sırlarla dolu bir taş ile, Saint-Malo'da deniz kenarında bir evde yaşayan, yirmi yıldır dışarı adım atmamış olan amcalarının yanına gitmek zorunda kalırlar.

Almanya'da bir maden kasabasında kız kardeşi ile birlikte bir yetimhanede büyüyen Werner'in önündeki tek seçenek, on beş yaşına geldiğinde babasının öldüğü madende çalışmaktır. Işık kadar beyaz saçları ve sonsuz merak içinde yüzen zihni ile Werner özel bir çocuktur. Bir gün şans eseri eski bir radyo bulup onu çalışır hale getirince ve karşılaştığı her elektronik aleti dakikalar içinde tamir edince, bir subay tarafından keşfedilir ve sonradan bir katil ordusu olduğunu öğreneceği özel bir okula gitme fırsatı elde eder. Orada dâhi olmasının bedelini ödeyip, hayatın acı taraflarına tanıklık ederken, kendisini Marie-Laure ile kaderlerinin kesişeceği Saint-Malo'da bulur.

Göremediğimiz Tüm Işıklar, okuyanların birbirlerine tavsiyesiyle kısa sürede bir milyondan fazla sattı, yılın en çok konuşulan kitabı oldu.

Yorumlar

  1. Kitap yazıları okumayı seviyorum... :)

    YanıtlaSil
  2. Acı bir hikaye, bu kitabı kendimi çok çok çok iyi hissettiğim bir zamana saklayayım ben:)) güzel yazınız için teşekkürler Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım ben tahmin ettiğimden çok fazla etkilendim sanki Werner'in başına gelenler gerçekten olmuş gibi geldi ve çok üzüldüm:( haklısınız iyi bir zaman beklemeli:) Çok teşekkür ederim, Sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH