NECİP MAHFUZ - Şevk Sarayı

KAHİRE ÜÇLEMESİ II. KİTAP
Kahire Üçlemesi’nin ikinci kitabından (I.Kitap Saray Gezisi için bkz) devam ediyorum... zaman akıp gitmiş 1926 yılına gelinmiştir, Ahmet Abdülcevat’ın otoritesi devam etmekte ama çocuklarda yavaş yavaş kendi hayatlarını şekillendirmektedir... bu kitapta hikaye, Ahmet Abdülcevat ve büyük oğlu Yasin’in sefih yaşamları ve küçük oğul Kemal’in eğitim hayatı ve aşkı bulması üzerinden anlatılıyor... ailenin diğer fertlerine de kısa kısa yer veriyor... Ahmet Abdülcevat yaşlanıyor olmasını kabullenemiyor, Yasin kadınlara düşkünlüğünden bir türlü kurtulamıyor, yanlış bir evlilikten bir başkasına savruluyor, baba oğul her ikisi de içki ve gece hayatından vazgeçemiyor... diğer yanda Kemal, liseden mezun olmuş üniversiteye başlamak üzere, babasının ve çevrenin beklentisinin dışında hukuk fakültesini değil öğretmen okulunu seçiyor çünkü edebiyata ve felsefeye çok düşkün ve kendisini tatmin edecek okulun öğretmen okulu olduğunu düşünüyor... tam bu sırada liseden arkadaşının kız kardeşine aşık oluyor, kızı gözünde o kadar üst bir mevkiye yükseltiyor ki neredeyse ulvi bir aşk statüsüne geliyor... bu aşk Kemal’i acıdan acıya savuruyor ve eğitimi arttıkça da çok dindar bir yaşamdan dinsizliğe kadar varıyor...

Ahmet Abdülcevat ve büyük oğlu Yasin’in sefih yaşamları uzun uzun anlatılmıştı açıkçası o bölümlerde sıkıldım biraz, buna karşın Kemal’in anlatıldığı kısımlar fevkalade güzeldi... ikinci kitap aşka, felsefeye ve varoluş sorunlarına ayrılmış, genel olarak iyiydi ama yine toplumun durumuna ve kadınların aşağılanmasına sinir oldum (ilk kitapta detaylı olarak anlatmıştım)... ben ara vermeden üçüncü kitaptan devam edeceğim size de okuyun derim...

Yazar: Necip Mahfuz
Çevirmen : Işıl Alatlı
Sayfa Sayısı : 448
Basım Yılı : 2010 (2. Baskı)
Yayınevi : Hitkitap

Kahire Üçlemesinin ikinci kitabı Şevk Sarayinda Ahmet Abdülcevat ve ailesinin hikâyesi devam ederken artık ikinci kuşağın, yani çocukların -Yasin, Kemal, Hatice ve Ayşe-yaşamı ağırlık kazanıyor. Yasin'in evinin bulunduğu Şevk Sarayı Sokağı'ndan adını alan bu ikinci kitabın arka planında 1920'lerin sonundaki Mısır ve Kahire de yerini koruyor.


Kahire Üçlemesinin birinci kitabı Saray Gezisi üzerine yazılanlar:

Necip Mahfuz Saray Gezisi'nde, her bir aile ferdinden etkileyici tiplemeler çıkarmayı bilmiş. Batı dünyasında ne ölçüde kavrandığını bilemiyorum, ancak bu ailenin, özellikle Ahmet Bey'in bizim toplumumuzda hâlâ bir karşılığı var. Din ve gelenekle modernleşme arasındaki gerilimin sürdüğü bir ülkede, elli yıllık gecikmesine : rağmen Saray Gezisi hâlâ güncel.

Yorumlar

  1. Sayende hiç okumadığım bir sürü yazar keşfediyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, umarım işe yarıyordur:) Sevgiler:)

      Sil
  2. bu yazardan bi kitap okudum ama adını hatırlamıyom böyle esrarengiz gizemli bişiydi, okunması gereken bir yazar olduğuna inanıyom ben de, bunu listeme alsam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın en önemli eseri sayılıyor, birde bizi çok çağrıştırıyor o yüzden okumakta fayda var:)

      Sil
  3. Necip Mahfuz'u hiç okumadım ama okuma listemde olan yazarlardan biriydi. Yazınızı okuyunca "listeme almakla iyi etmişim" diye düşündüm. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Fatoş Hanım, iyi okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH