HERMANN HESSE - Rosshalde

Hermann Hesse’den okumak istiyordum ama bir türlü olmadı, bu kitabı yine Sevgili Eren Hanımın ‘’Okuma Günlüğüm’’ blogunda görünce zamanı geldi diye düşündüm ve fevkalade güzel bir roman buldum...

Hesse’nin 1914 yılında yazdığı, otobiyografik bir yanı ve psikolojik yönü olan Rosshalde, evlilik romanı olarak anılıyormuş... ‘’Kitaba konu olan mutsuz evliliğin tek nedeni yanlış seçim değil; sorun çok daha derinlerde, bir sanatçının ya da düşünürün evliliğe yatkın olup olmadığında. Bunun cevabını bilmiyorum, ama benim durumum kitaba alabildiğine yansıdı; burada sona eren bir şey var, umarım gerçek hayatta onunla başka türlü başa çıkabilirim.’’(Hesse’nin babasına yazdığı mektuptan) Hesse’nin de ressam olması (kitap kapağındaki resim yazara ait) ve savaş zamanı yaşadığı ağır bunalım da romana yansımış gözüküyor...

Arka kapak açıklaması konuyu ayrıntılı olarak anlatıyor, hatta bu kadar çok detay verip tüm hikayeyi açık etmesine inanamadım, okuma zevkinin sihrini ortadan kaldırıyor, yayınevi sonraki baskılarda bunu düzeltse çok iyi olur...  

Roman birçok açıdan muhteşemdi nasıl anlatacağımı bilemiyorum... ailenin tüm üyelerinin psikolojilerini, sanatçı yalnızlığını/farklı ruh hallerini, karı kocanın işin içinden çıkılmaz ilişkilerini, ebeveynlerin çocuk sevgisini, birbirlerine koz olarak kullanmalarını ve romanın sonunda en onulmaz durumla imtihan edilmelerini inanılmaz güzellikte anlatıyordu...

Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım ama bence bu bir başyapıt ve bunu geçebilir mi bilemiyorum... ‘’Okuma Günlüğüm’’e bu kitabı bana tanıttığı için çok teşekkür ediyorum, size de okumanız için şiddetle öneriyorum...

Yazar: Hermann Hesse
Çevirmen : Kâmuran Şipal
Sayfa Sayısı : 176
Basım Yılı : 2011(5. Baskı) 2003(1. Baskı)
Yayınevi : YKY

Parçalanmanın eşiğindeki bir aileyi barındıran hüzünlü bir malikane Rosshalde. Ressam baba, mutsuz evililiğinin yarattığı düş kırıklığı içinde "kale"sine çekilmiş, bahçedeki atölyesinde kalırken, piyanist karısı ve onları bir arada tutan son bağ olan küçük oğulları malikanede yaşamaktadır. Küçüğün amansız bir hastalıktan ölmesiyle, aile bir daha birleşmemek üzere dağılır: Baba kendini sanatına adayıp Hindistan'a gitmeye karar verirken, anne büyük oğluyla birlikte belirsiz bir geleceğe adım atar. Rosshalde'nin kapıları, belki de bir daha açılmamak üzere kapanır. 


Hermann Hesse'nin 1914'de kaleme aldığı Rosshalde, yazarın kendi yaşamından izler taşıyor: Ressamlık, Hesse'nin sanatçı kişiliğinin bir parçasıydı. Doğu kültürüne yakınlığıyla tanınan Hesse 1911'de uzun bir Hindistan yolculuğuna çıkmış, 1919'da ise ilk karısından ayrılmıştı.

Yorumlar

  1. Benim de çok beğendiğim bir kitap olmuştu Gül Hanım, yazarın kendi hayatıyla paralellik kurması da enteresan, bu arada beni de andığınız için çok teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, yazar hissettikleri yüzünden bu kadar iyi bir roman yazabildi belki de:) çok hoşuma gitti. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  2. Gül bu kitap benim de çok beğenmiş olduğum bir eser. Senin sevmene çok memnun oldum. Aynı duygular içinde eseri okumuşuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eral çok sevindim:) güzel bir kitap kardeşliği oldu:)

      Sil
  3. Yazarın hiç bir kitabını okumadığımı fark ettim su anda. :) Ama okumam gereken kitaplardan biri sanırım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş im bende epey geciktim Hesse için ama zamanı gelince başlanıyor. Sevgiler:)

      Sil
  4. Arka kapak tanıtımlarına ihtiyatla yaklaşıyorum, spoiler a girdiğini sezdiğim vakit okumuyorum. Yazardan Demian'ı okumuştum lisede ama zamanlamam iyi değildi sanırım, ağır gelmişti. Bu kitap için notumu alıyorum o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevinç Hanım, konuyu bu kadar açık eden arka kapağa çok az rastladım, genelde hikayeyi çarpıtarak yazıyorlar o da başka bir sorun gereksiz beklenti oluşturuyor. Yalnız bu kitap sonunu bilmenize rağmen mükemmel okunuyor o da yazarın başarısı. Sevgiler:)

      Sil
  5. Yazarın adını görüyordum ama bakıp geçiyordum. Bir daha karşılaştığımızda alacağımı umut ediyorum :)) Kapak resmini de çok beğendim, yazarın / ressamın diğer resimlerine bakacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanızı öneririm gerçekten:) teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  6. boncuk oyunu var elimde , önce o , sonrasında bunu dşünürüm siz başyapıt dedikten sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam ben de bundan sonrası için Boncuk Oyununa bakayım:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH