MEHMET CORAL - Luçerna'nın Kuğuları

Mehmet Coral sevdiğim bir yazar ve bu okuduğum dördüncü kitabı... daha önce burada Meryem Planı’nı yorumlamıştım... yazarın yeni kitabını görünce hem kapağı hem de arka kapak açıklaması çok hoşuma gitti ve okumaya koyuldum...

Hikaye Luzern’de geçiyor, yazar o kadar güzel tasvir ediyor ki sanki film izliyor gibi tüm doğa gözünüzün önünde beliriyor... Pilatus Dağı, göller, nehirler hepsi çok muhteşemdi... betimlemeleri çok başarılı buldum ve ne yazık ki romanda bana hitap eden yalnızca bu bölümler oldu....

Kitap aykırı, inanılmaz bir aşk hikayesi anlatıyor, bir yandan da konu müzik tutkusu ile harmanlanıyor... böyle yazılınca güzel gibi görünmesine rağmen ben bir türlü sevemedim, daha doğrusu kitap bittiğinde bana kalan bir şey olmadığını fark ettim... bir türlü o büyük aşkı hissedemedim, hikayeye kaptırıp gidemedim, açıkçası nedenini bilemiyorum... dolayısıyla bana uymadı dışında söyleyecek şey yok...

Yazar:  Mehmet Coral
Sayfa Sayısı : 128
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Doğan Kitap

Hayat garip bir zehir…

Iara, üstün yetenekli bir müzisyendir. Çocukluğunda yaşadığı korkunç bir olay sonrasında hayatı mahvolmuştur. İnsanlardan, özellikle de erkeklerden kaçar. Rota, dünyada artık örneği kalmamış son kastratodur. Babasının müzik tutkusu nedeniyle çocukluğu çalınmıştır. Bir emsali daha olmayan meleksi sesiyle efsaneleşir. Ancak, o da bir hayat kaçkınıdır. Tek isteği, bir an önce Ode to Delirium (Deliliğe Övgü) adını verdiği eserini tamamlamaktır. En büyük tutkusu, yaşamı hızla kat edip, sonsuzluğun öte yanına ulaşmaktır. Kader, bu iki aykırı insanı, kastrato ile kastrettayı, kuğular ve ışıklar kenti Luçerna'da (Luzern) yakalar. Ülkesinde aradığı esini bulamayan Türk yazar Toprak'a da istemeden bir parçası haline geldiği bu dramayı romanlaştırmak kalır.

"Aslında düşlerimiz ortaktır, değil mi? Tanrı, ruhunun bir parçası olarak yarattığı insan üzerinden kurar fantezilerini. Bu yüzden rüyalarımızın kurgusu anonimdir. Bize ait değillerdir. Uyuyan belleğimizin içinden akar ve sonsuzluk denizinde Tanrı parçacıklarıyla çarpışırlar."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH