JEFFREY ARCHER - Zafer Yolu

Bu yazarı tanımıyordum yine indirimliler standında gördüm, birkaç tane kitabı var ama ben konusu ilgimi çektiği için Zafer Yolu’nu seçtim... Bu kitap Everest’e ilk ayak basan dağcı olduğu düşünülen George Mallory’nin (1886-1924) hayatından esinlenerek yazılmış bir kurgu... Ben kaşiflerin, mucitlerin, bilim adamlarının hayatlarını okumayı çok severim, dağcıları da inanılmaz bulurum, ne akla hizmet bu işi yapıyorlar diye düşünürüm çoğu zaman...

Roman Mallory’nin 6 yaşından başlayarak çocukluğunu, eğitim hayatını, evliliğini, mesleğini, tırmanma tutkusu ile birlikte anlatıyor... kitabın yarısından sonrası Everest’e tırmanma konusunu içeriyor... Yazarın anlatımı çok düz, açıkçası benim sevdiğim bir tarz değil ama kolay okunuyor yaz günleri için ideal... Everest bölümleri daha çok hoşuma gitti, bilmediğim bir kaşif öğrendim... konu ilginizi çekiyorsa ve rahat okunan bir kitap arıyorsanız deneyebilirsiniz...

Yazar:  Jeffrey Archer  
Çevirmen: Pınar Öcal
Sayfa Sayısı : 392
Basım Yılı : 2011
Yayınevi : Altın Kitaplar

Bazı insanlar çılgınca hayallerin peşinden gider ve bunları gerçekleştirerek isimlerini tarihe yazdırmayı düşler. Ancak tarih, sayfalarına yazacağı zaferler için kanıtlara ihtiyaç duyar. Kanıt yoksa zafer de yoktur...

Zafer Yolu böyle bir adamın, Everest'i fethedip fethetmediği hâlâ tartışılan George Mallory'nin öyküsüdür. Bu olağanüstü romanı okuduğunuzda, onun adının bu efsane listeye eklenip eklenmeyeceğine karar vereceksiniz. Eğer eklenecekse, listeden başka bir isim silinecek.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH