DANIEL O'MALLEY - KAMARİLLA

Bu kitabı tanıtımdaki hafızasını kaybeden kadın kısmı ilgimi çektiği için aldım, hafıza hikayelerini çok severim başka bir şeye de dikkat etmedim açıkçası... bir püf noktası varmış oysa, ama ben atlamışım... X-Men gibi heyecanlı diyor, okudum ve geçtim nihayetinde bir sıfat, ama öyle değilmiş, konu X-Men’in kendisiymiş... rahatlıkla devam filmi olur... ve tamamen beklentimin dışında bir durum... evet filmi (TV’de) seyretmiştim ama fazla bir merakım yok, romanın bu konuda olduğunu bilseydim değil okumak elime alıp bakmazdım bile...

Kitap tanıtımlarının okuyucuyu böyle yanıltmasından ciddi şekilde sıkıntı geldi bana üstelik iyisi kötüsü neredeyse tüm editörler bunu yapıyor... yaz şunu arkasına doğru dürüst, acayip yetenekleri olan bir grup canlı, yine acayip varlıklardan dünyayı kurtarıyor diye o türünde meraklısı var, elbet okunur....

Kitaptaki diğer vahim durum kötü bir çevirisi olmasıydı... anlamsız, garip, yerine oturmayan bir sürü cümle, tapaj hataları, unvanların yanlış yazılması vs.... önce not alayayım dedim ama zaten tüm kitaba itirazım var bıraktım dağınık kalsın...

Velhasıl bu romanı April gibi bir yayınevine hiç yakıştıramadım durum budur...

Yazar:  Daniel O’Malley  
Çevirmen: Dilek Berilgen Cenkçiler
Sayfa Sayısı : 544
Basım Yılı : 2015
Yayınevi : April

"Sevgili Sen, Taşıdığın beden eskiden bana aitti. Sol üst bacağımın iç kısmında bir yara izi var çünkü dokuz yaşındayken ağaçtan düştüm ve bacağıma dal battı. Üst çenemin sol tarafında en arkada bulunan dolgu, dört yıldır dişçiden kaçmamın sonucunda oldu. Ama muhtemelen bedenimin geçmişiyle pek ilgilenmiyorsun. Ne de olsa bu mektubu gelecekte okuman için yazıyorum."

Myfanwy Thomas, hafızasını kaybetmiş bir şekilde, Londra'da bir parkta uyandığında, elinde bir mektuptan başka hiçbir şey yoktu. Ona bu bedenle birlikte, belirli sorunlar ve sorumluluklar miras kaldı. Dünyayı kurtarmak gibi. Fakat bunun için yapması gereken çok önemli bir şey var: Hayatta kalmak.

X-Men kadar hareketli, X-Files kadar gizemli bir dünyanın kapılarını aralamaya hazır mısınız? Büyük gücün önündeki perdeyi kaldırmaya cesaretiniz var mı? Doğaüstü Gizli Servis'le tanışın. Siz uyurken, onlar dünyayı kurtarıyor.

"İnandırıcı, sürükleyici ve çok iyi düşünülmüş."
-Lev Grossman-

"Bu kitabın temposu bir an için bile düşmüyor."
-Library Journal-

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Yani :) konu çok çok ilginizi çekmiyorsa gerek yok hakikaten...

      Sil
  2. Konusu bana ilgi çekici gelmişti ve henüz kitabım yarısındayım ancak bence güzel kurgulanmış olmasına rağmen anlatımı çok sıkıcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ilginizi çekmesine rağmen sıkıldıysanız benim tahminimden de kötü öyleyse:(

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH