LEVENT METE - TERAPİ

Burada daha önce de yazmıştım hekimlerden çok iyi yazarlar çıkıyor birde hekim psikiyatrist ise daha da mükemmel oluyor diye... Levent Mete öyle biri hem psikiyatrist hem yazar ve çok iyi kitapları var... ben bundan önce ‘’Aşk Hastalığı’’ ve ‘’Büyücüler’’ romanlarını okumuş, çok beğenmiştim...

Bu seferki konu psikoterapi ile ilgili üstelik... çocukluğunda her türlü travmayı yaşamış genç bir kızın iyileşmek, kendisini biraz daha normal hissetmek  için gösterdiği çabayı, bulduğu sıra dışı yöntemi anlatıyor... tüm terapi seansları, kızın geçmişte ve bugün yaşadıkları çok etkileyiciydi... yazar hikayenin peşinden sizi koşturuyor neredeyse... acaba ne olacak diye peş peşe sayfaları çeviriyorsunuz... ulaştığı sonda olabilecek en akla yakın durumdu... 

Buraya kadar romanı çok beğendim takıldığım tek nokta tanıtımda sözü edilen ‘’..... çocukluk anıları ortaya çıktıkça, akıldışının güçleri de canlanıp ortaya çıkar’’ cümlesindeki akıldışının güçlerinin (detay vermek istemiyorum ama kast ettiğim kişilik bölünmesi değil) hikayeyi neredeyse fantastik bir düzleme oturtmasıydı... konunun bu bölümünde anlatılan benim bilemediğim veya anlayamadığım bir psikolojik durum/vaka değilse eğer tam olarak bir fantastik kurgu oluyor ki o da bu öyküye yakışmamıştı... belki de bu şekilde yazarak mecazi bir anlatım yapıyordu ben anlayamamış olabilirim ama her şekilde bana gereksiz geldi...

Ama nihayetinde çok ilginç bir roman, sürükleyici bir anlatımı var, konuyla ilgilenenlere öneririm...

Yazar:  Levent Mete
Sayfa Sayısı : 144
Basım Yılı : 2013 (4. Baskı)
Yayınevi : Say

Ruhsal acıların elinde kıvranan genç kız, kendisini kurtarmak için alışılmadık bir denemeye girişir. Ayrı muayenehanelerde çalışan terapist bir karı kocanın her ikisinden de randevu alır. Durumu anlamasınlar diye, onlara farklı isimlerle, farklı iki kişilik sergiler. Böylece, çocukluğunu kâbusa çeviren korkunç anne babasının yerine, ihtiyaç duyduğu yakınlığı ve uygun davranışları gösterecek yeni bir anne baba edinmiş gibi olacaktır. Ancak terapi ilerleyip, şiddet ve cinsellikle yüklü çocukluk anıları ortaya çıktıkça, akıldışının güçleri de canlanıp ortaya çıkar. Kendi elleriyle yarattığı kişilik bölünmesi, ona hiç beklemediği bir sürpriz hazırlamaktadır. 

Zekice yapılmış kurgusu, canlı, yaşayan karakterleri ve insan ruhu üzerine giriştiği cesur yolculuğuyla Terapi, edebiyatımızda benzerine kolay kolay rastlayamayacağımız, unutulmaz bir roman.

Yorumlar

  1. Gül hanım merhaba,
    Özellikle kitap bloglarında okumayı seven insanları bulmaya çalışıyorum. Bir dost blogdan size ulaştım. epeyce kitap tanıtımı yapmışsınız. Özellikle değer verdiğim bazı yazarların kitap yorumlarınızı okudum (Allende, Zweig, Levi, Mann vs)
    Ama yazar listeniz çok kabarık gibi geldi. elbette okuyan biri için çok değil ama aynı yazarın diğer kitaplarını okuyarak yazarı bütünüyle kavramayı hiç düşünmediniz mi? Bir de neden Rus edebiyatından hiç tanıtımınız yok?
    Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey merhaba,

      Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim... yazarlara gelecek olursak ben çok uzun zamandır okuyorum bu bloğu yazalı ise 2 yıl bile olmadı dolayısıyla okuduğum çoğu kitap burada yok... sadece son okuduklarım burada yer alanlar... bazı yorumlarımda eğer yazarın başka bir kitabını önceden okuduysam buna da değiniyorum ama illa bu şekilde yazayım diye de bir düşüncem yok... sevdiğim yazarlardan peş peşe okuduğum da oluyor bazen yazarı sevsem bile devamını getirmediğim de oluyor... sonuçta ben akademik bir çalışma yapmıyorum seveceğimi düşündüğüm yazarları/ kitapları okuyorum... nihayetinde okuyacağınız kitap sayısı sınırlıdır biliyorsunuz bu ara bende ne kadar farklı yazar ne kadar farklı kitap okursam o kadar mutlu oluyorum...
      Rus edebiyatından kastınız klasikler ise fakültedeyken okumuştum bir çoğunu epeyce zaman oldu dolayısıyla... yaklaşık 5 sene kadar önce ikinci kez okumaya başladım Tolstoy'dan başladım... şuan kütüphanemde okunmayı bekleyenler arasında Dostoyevski'nin Budala'sı ve Gogol'un Ölü Canlar'ı var... okur okumaz burada yazacağım... aslında çağdaş rus yazarlardan okumak istiyorum ama maalesef pek bulamıyorum, önerebileceğiniz çağdaş rus yazar olursa çok makbule geçer...
      biraz uzun oldu ama umarım sorularınızı yanıtlayabilmişimdir...
      Sevg. Sayg.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH